مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1396 ساعت 10:252017-09-13اقتصادي

استان کردستان پایلوت انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در کشور است


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در راستای اجرای طرح انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در استان کردستان به صورت پایلوت، شاهد عملکرد اجرای مناسب این طرح بودیم که 2 تُن در هکتار تعیین شده بود اما 3 و نیم تُن در هکتار عملکرد کردستان در این دو شهرستان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد صالح احمدی امروز چهارشنبه(22 شهریور) در جلسه ستاد کشت های پاییزه و ستاد دانه های روغنی(کلزا)، ستاد تغذیه جهادکشاورزی استان کردستان که با حضور معاونین سازمان و مدیران شهرستان ها و بخش های تخصصی برگزارشد، اظهار کرد: سهم ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی به استان کردستان برای کشت دانه های روغنی (کلزا) 5 هزار هکتار با متوسط عملکرد 2 تُن و 10 هزار تن تولید است که نسبت به سال گذشته که 1500 هکتار بود 3 برابر افزایش یافته است .

وی افزود: یکی از موضوعات مهم که سال گذشته دغدغه بخش کشاورزی استان بود تهیه بذر مصرفی بود که با پیگیری های مکرر در سال زراعی ( 97_ 96) این مهم انجام شده است .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد: از سهم ابلاغیه استان شهرستان های قروه با 1200 هکتار و دهگلان با 1100 هکتار بیشترین سهم ابلاغیه رو دارند که در شهرستان دهگلان بیشتر از سهم ابلاغی برای 1233 هکتار مکان یابی شده است؛ همچنین شهرستان های بانه و سروآباد با کمترین سهم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان کردستان پایلوت انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در کشور است

استان کردستان پایلوت انتقال دانش فنی توسعه کشت کلزا در کشور است