مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1396 ساعت 10:502017-09-11سياسي

چگونه داروهای کمیاب را پیدا و شکایات دارویی را ثبت کنیم؟


" مدیر مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی سامانه 1490 سازمان غذا و دارو روش های دریافت اطلاعات در خصوص داروها و ثبت شکایات دارویی را تشریح کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر طلعت قانع گفت: علی رغم برخی انتقادها که به دلیل عدم اشراف به کارکرد مرکز ملی پاسخگویی و اطلاع رسانی علمی داروها و سموم وجود دارد، عملکرد این مرکز به عنوان برنامه ای اساسی آن هم در داز مدت نه تنها به بیراهه نرفته است، بلکه بر اساس مستندات و آمار تماس ها می توان نتیجه گرفت که به عنوان یک مرکز علمی از زمان آغاز فعالیت تا کنون رو به توسعه و رشد بوده و بسیار هم قابل قبول ظاهر شده است.

وی در تشریح تاریخچه مرکز اطلاع رسانی و پاسخگویی 1490 گفت: این سامانه در بهمن 1375 با یک شماره تلفن هفت رقمی در محل سازمان غذا و دارو شروع به کار کرد و پس از آن در دو سال بعد، 36 مرکز استانی فعال، تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان و با هماهنگی ستاد مرکزی اغاز به کار کردند.

وی اضافه کرد: در سال 1384 شماره کشوری 09646 به صورت یکپارچه در تمام ایران در اختیار این مراکز قرار گرفت و مراکز تهران و اصفهان خدمات 12ساعته را به 24 ساعت و البته با پاسخگویان متعدد ارتقا دادند.

سایر مراکز نیز بر حسب رتبه بندی دانشگاه از 8 ساعت تا 12 ساعت در حال پاسخگویی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه داروهای کمیاب را پیدا و شکایات دارویی را ثبت کنیم؟

چگونه داروهای کمیاب را پیدا و شکایات دارویی را ثبت کنیم؟