مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1396 ساعت 13:052017-09-10اقتصادي

اعلام ارزش محصولات زیست فناوری ایران/عرضه دستاوردهای فناورانه در اواخر شهریور


رییس کارگروه تجهیزات زیست فناوری ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با اشاره به 600 میلون دلار صرفه جویی ارزی ناشی از تولید داخلی داروهای زیستی، - گفت: با توجه به دستاوردهای عرضه شده در اواخر شهریورماه جاری چهارمین جشنواره زیست فناوری برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر وثوقی با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازانکتاد از وضعیت زیست فناوری ایران، افزود: بر اساس این گزارش، ایران میان 5 کشور نخست در زمینه تولید محصولات زیست فناوری قرار گرفته؛ به گونه ای که رتبه اول را در تولید واکسن در غرب آسیا به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش محصولات زیست فناوری ایران نیم میلیارد دلار تخمین زده می شود.

وثوقی با بیان اینکه همچنین ایران در زمینه تولید داروهای زیست فناوری رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: در بخش داروهای زیست فناوری رشد خوبی داشتیم، به طوری که سالانه حدود 600 میلیون دلار صرفه جویی ارزی داریم.

به گفته وی در این مسیر با سرعت زیادی محققان کشور توانسته اند 12 دارو را به تولید برسانند که این داروها اکنون به بازار عرضه شده است.

رییس کارگروه تجهیزات زیست فناوری ستاد توسعه زیست فناوری با تاکید بر اینکه از سوی این ستاد و وزارت بهداشت تمام داروهای وارداتی زیستی تعیین تکلیف شده است، یادآور شد: تقریبا تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام ارزش محصولات زیست فناوری ایران/عرضه دستاوردهای فناورانه در اواخر شهریور

اعلام ارزش محصولات زیست فناوری ایران/عرضه دستاوردهای فناورانه در اواخر شهریور