مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 ساعت 12:112017-08-24بين الملل

روابط تهران-دوشنبه؛ از بازی های اقتصادی تا درایت های سیاسی


دولت تاجیکستان به دلایل مختلف و عمدتاً اقتصادی، ایران را برای قطع روابط دیپلماتیک تحریک می کند ولی تهران با اطلاع از بازی های پشت پرده همچنان به حفظ روابط با کشورهای همسایه پایبند است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ، تلویزیونی دولتی تاجیک در هفته گذشته ضمن پخش فیلمی علیه ایران توسط وزارت کشور تاجیکستان بار دیگر روابط دوشنبه و تهران را دچار تنش کرد.

در این فیلم جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی اصلی قتل های شخصیت های دولتی تاجیکستان و افسران پایگاه نظامی روسیه در زمان جنگ داخلی سال های 1992 و 1997 میلادی و دوران صلح عنوان شد.

البته این نخستین اقدام به دور از منطق از طرف برخی از مقامات تاجیکستان علیه یکی از همکاران سیاسی خود نیست.

طی چند سال اخیر دوشنبه سیاست ضد ایرانی را چه در داخل کشور و چه در سطح بین المللی به ویژه با مخالفت با پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای در پیش گرفته است.

طرف ایرانی که معمولا به هر گونه اتهامات نسبت به خود در عرصه بین المللی واکنش سختی نشان می دهد تمام این مدت از اقدامات متقابل نسبت به تاجیکستان خودداری کرد.

واکنش طرف ایرانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه در بیانیه خود این فیلم را مغرضانه و مشکوک خواند و ساخت فیلم را به عنوان تلاشی برای تخریب روابط تاریخی بین 2 کشور عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط تهران-دوشنبه؛ از بازی های اقتصادی تا درایت های سیاسی

روابط تهران-دوشنبه؛ از بازی های اقتصادی تا درایت های سیاسی