مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1396 ساعت 02:452017-08-23اقتصادي

سنجش آلودگی های شهری به کمک خزه ها


کارشناسان ژاپنی معتقدند خزه ها می توانند در ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری و در نتیجه بررسی آلودگی های شهری مورد استفاده قرار گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خزه ها که روی سنگ ها و درختان در شهرهای سراسر جهان رشد می کنند می توانند برای ارزیابی تاثیر تغییرات اتمسفری مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه روشی کم هزینه برای بررسی آلودگی های شهری باشند.

خزه ها به آلودگی یا فشار ناشی از خشکسالی از طریق تغییر شکل، حجم یا ناپدید شدن واکنش نشان داده و این ویژگی ها به کارشناسان اجازه می دهد که تغییرات اتمسفری را اندازه گیری کنند.

به گفته کارشناسان ژاپنی این روش می تواند به لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه باشد و برای بدست آوردن اطلاعات در مورد شرایط اتمسفری حائز اهمیت است.

خزه ها گیاهان معمولی هستند که در تمام شهرها می رویند و بنابراین می توان از این شیوه ی ارزیابی در بسیاری از کشورها بهره برد.

به نوشته گاردین، شهرهایی با آب و هوای مرطوب که خزه ها در آن رشد می کنند می توانند بیشترین سود را از خزه تباران ببرند و همچنین خزه ها را می توان برای بررسی و تحلیل در محیط زیست طبیعی یا پرورشی تحت کنترل قرار داد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنجش آلودگی های شهری به کمک خزه ها

سنجش آلودگی های شهری به کمک خزه ها