مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 ساعت 10:552017-08-23اقتصادي

جداسازی گوگرد از گازوییل با روش اقتصادی محققان دانشگاه علم وصنعت


محققان دانشگاه علم و صنعت با طراحی دستگاه سولفورزدایی موفق به ارائه راهکاری برای حذف اقتصادی و کم هزینه گوگرد از گازوییل شدند.

- دکتر مسعود رحیمی از محققان این طرح در حاشیه مراسم ساخت و بهره برداری از واحد سولفورزدایی گازوییل در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در این مطالعات موفق به طراحی و ساخت دستگاه سولفورزدایی به روش اکسیداسیون و با کمک امواج مافوق صوت شدیم، اظهار کرد: این دستگاه در فاز نیمه صنعتی در دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت اجرایی شده و شامل دو بخش سونوراکتور و برج استخراج است.

وی ادامه داد: بخش اول این دستگاه سونوراکتور است که در آن فرآیند حذف ترکیبات سولفوری از گازوییل با استفاده از کاتالیست ها و امواج مافوق صوت صورت می گیرد.

رحیمی با تاکید بر اینکه ورودی راکتور گازوییل با 3 هزار PPM است، خاطر نشان کرد: زمانی که این گازوییل حاوی سولفور وارد راکتور می شود، گوگردزادیی از آن صورت می گیرد و خروجی راکتور وارد برج استخراج می شود.

این محقق با بیان اینکه در برج استخراج ترکیبات اضافه از گازوییل حذف خواهد شد، اظهار کرد: خروجی این بخش گازوییلی با سولفور کمتر از 50 PPM است که نزدیک به سوخت گازوییل یورو 5 خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جداسازی گوگرد از گازوییل با روش اقتصادی محققان دانشگاه علم وصنعت

جداسازی گوگرد از گازوییل با روش اقتصادی محققان دانشگاه علم وصنعت