مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1396 ساعت 10:202017-08-23اجتماعي

دریاچه گهر در خطر است


دریاچه گهر ملقب به نگین اشترانکوه، دریاچه ای کوهستانی در میان رشته کوه اشترانکوه است که سالانه میزبان حدود 70 هزار گردشگر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در گذشته به دلیل نبود دسترسی آسان به این دریاچه، نگین اشترانکوه از خسارت ناشی از حضور انسان در امان بود اما متاسفانه با ساخت و سازهای غیر قانونی در اطراف دریاچه و ایجاد راه‎های دسترسی و جلب بیشتر گردشگران، حیات آن در خطر است.

چند ماهی است که موضوع جاده سازی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه توسط برخی افراد مطرح شده که مسئولان محیط زیست لرستان بارها این خبر را رد کرده و آن را شایعه دانسته اند.

محیط ‎زیست به هیچ وجه اجازه جاده‎کشی در این مسیر را نمی‎دهد مهرداد فتحی بیرانوند، مدیر کل محیط زیست لرستان در این باره گفت: به علت اینکه منطقه حفاظت شده اشترانکوه دارای طرح مدیریت منطقه است قانون اجازه نمی دهد هیچ کار عمرانی از جمله جاده سازی و ساخت و ساز در منطقه انجام شود.

پس از ساخت جاده مربوط به دهه 70 در منطقه اشترانکوه، اداره کل محیط زیست دیگر هرگز اجازه جاده کشی، آسفالت و اصلاح جاده در این منطقه را نداده بطوریکه جاده قدیمی همچنان دست نخورده باقی مانده است.

فتحی‎بیرانوند با بیان اینکه تا 10 کیلومتری دریاچه گهر هیچ جاده ای چه در منطقه تاپله چه در منطقه چشمه خرم کشیده نشده است، افزود: افرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه گهر در خطر است

دریاچه گهر در خطر است