مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1396 ساعت 16:202017-08-22اقتصادي

توسعه صنعت نفت در پساتحریم


از ابتدای استقرار دولت یازدهم تاکنون با رویکرد برنامه ملی اقتصاد مقاومتی، تمهیدات و اقدامات زیربنایی گسترده ای در وزارت نفت انجام شده که تأثیرات عمده آنها هم اکنون در بهبود و توسعه صنعت نفت به طور چشمگیری مشهود است.

- این امیدواری وجود دارد که با ادامه این روند، در سال های آتی نیز شاهد پیشرفت های چشمگیری در عملیات و فعالیت های صنعت نفت باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی رحمتی-معاون برنامه ریزی وزارت نفت، در ادامه سرمقاله روزنامه شرق نوشت: ضروری به نظر می رسد قبل از ارائه راهبردهای توسعه صنعت نفت در دوره پساتحریم، اشاره مختصری به اقدامات و دستاوردهای عمده صنعت نفت در دولت یازدهم صورت گیرد.

در حوزه توسعه و افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی با استفاده از همه ظرفیت های موجود کشور، از فاز 12 این میدان (که از لحاظ ظرفیت پالایش گاز طبیعی، بزرگ ترین طرح توسعه این میدان است)، بهره برداری کامل به عمل آمده است.

تکمیل و افتتاح فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی با بیش از 70 درصد سهم ساخت داخل از دیگر دستاوردهای این حوزه محسوب می شود.

همچنین آغاز تولید از فازهای 18و17، فاز 19 و فازهای 21و20 و افتتاح این فازها در فروردین 1396 در نهایت باعث شده که تا انتهای دولت یازدهم، ظرفیت تولید گاز غنی کشور از این میدان با کشور قطر برابر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه صنعت نفت در پساتحریم

توسعه صنعت نفت در پساتحریم