مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 19:102017-08-21اقتصادي

بانک های فراساحلی در مناطق آزاد ایجاد شود


مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ویژه اقتصادی گفت: باید در مناطق آزاد بانک های فراساحلی دایر شود و از قواعد سرزمین اصلی مستثنی و نظام مالی آن مطابق با نظام مالی بین المللی باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، اکبر ترکان در مصاحبه با رادیو گفت و گو با اظهار به اینکه به اهداف مورد نظر در رابطه با مناطق آزاد رسیده ایم و باید میزان دسترسی به اهداف را بررسی کنیم، گفت: منطقه آزاد مالی، جدیدترین پدیده جهان است و در بسیاری از مناطق دنیا ایجاد شده و ما هنوز وارد این مرحله نشده ایم.

امیدواریم بتوانیم در برنامه دولت دوازدهم وارد نسل چهارم شویم.

در این مناطق روش های خاصی وجود دارد، بانک ها با قوانین بین المللی کار می کنند، نحوه تنظیم حساب ها و نگهداری حساب ها با قواعد بین المللی استانداردهای حسابداری است و رسیدگی به دعاوی مالی هم توسط دادگستری نیست بلکه توسط نظام داوری انجام می پذیرد.

ترکان در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی و تاسیس بانک های خارجی در مناطق آزاد گفت: ما به دنبال آوردن بانک های بین المللی هستیم تا بتواند نظام بانکی مقایسه ای با نظام بانکی خودمان ایجاد شود و این موجب اصلاح نظام بانکی ما هم می شود.

وی افزود: در نظام بانکی عقب مانده ترین سیستم را داریم نه فقط بخاطر اینکه خودمان را مدرن نکرده ایم بلکه تاثیرات تحریم نیز بوده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک های فراساحلی در مناطق آزاد ایجاد شود

بانک های فراساحلی در مناطق آزاد ایجاد شود