مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 18:552017-08-21اقتصادي

لایه نفتی پارس جنوبی هم به توتال می رسد؟


در صورت خرید بخش نفت و گاز شرکت مرسک دانمارک توسط توتال و به سرانجام رسیدن مذاکرات ایران و مرسک بر روی توسعه فاز دوم لایه نفتی پارس جنوبی، این پروژه هم به توتال می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، پس از سالها تأخیر در اجرای پروژه توسعه ای لایه نفتی پارس جنوبی توسط ایران، عصر روز بیست و نهم اسفند 95 نخستین بشکه نفت تولیدی ایران از این میدان مشترک برداشت شد.

ایران تولید نفت از لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی را با 5 هزار بشکه در روز آغاز کرد و اکنون بعد از گذشت حدود 5 ماه ، تولید نفت ایران از پارس جنوبی به حدود 25 هزار بشکه در روز رسیده است.

به گفته مدیران مربوطه، تولید نفت ایران از این لایه نفتی تا 35 هزار بشکه در روز نیز ظرفیت دارد که رفته رفته قرار است به این ظرفیت برسیم.

این میزان برداشت نفت از لایه نفتی پارس جنوبی در فاز نخست توسعه لایه های نفتی پارس جنوبی محقق شده و قرار است فاز دوم توسعه این میدان مشترک، با واگذاری پروژه به شرکت های صاحب صلاحیت خارجی اجرایی شود.

در این خصوص مذاکراتی بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت مرسک دانمارک در حال انجام است.

در جریان این مذاکرات که حدود یکسال در حال انجام است، مطالعاتی از سوی این شرکت دانمارکی انجام شده و طرح اولیه ای به ایران ارائه شده اما این طرح مورد توافق مدیران صنعت نفت ایران نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایه نفتی پارس جنوبی هم به توتال می رسد؟

لایه نفتی پارس جنوبی هم به توتال می رسد؟