مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 16:552017-08-21پزشكي

عمل جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی _ درمانی ولایت قزوین


برای نخستین بار در استان قزوین، عمل جراحی چاقی بدون برش جراحی، توسط داود محمدی، فوق تخصص جراحی توراکس و قفسه سینه به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی – درمانی ولایت، - در مدت دو ساعت و بدون عوارض بر روی بانوی 18 ساله ای انجام شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، داود محمدی فوق تخصص جراحی توراکس اظهار کرد: روش های مختلف جراحی برای کاهش وزن وجود دارد که یکی از کم عارضه ترین آن ها عمل جراحی sleeve معده است و به علت حداقل تغییرات انجام شده در آناتومی دستگاه گوارش، نسبت به سایر روش های جراحی چاقی از عوارض کمتر و محبوبیت بیشتری در نزد بیماران و جراحان برخوردار است.

وی افزود: امروزه اغلب به صورت لاپاراسکوپیک انجام می شود که قسمت اعظم معده برداشته شده و بنابراین حجم معده بیمار کاهش قابل توجهی پیدا می کند که این امر به کاهش ملموس دریافت غذا و کالری توسط بیمار منجر شده و کاهش وزن قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

محمدی خاطرنشان کرد: وزن بیمار مذکور 140 کیلوگرم بود که امیدواریم با انجام این جراحی در مدت چند ماه، وزن او به میزان قابل ملاحظه ای کاهش پیداکرده است و هدف از این جراحی، کاهش وزن و جلوگیری از عوارض چاقی، دیابت، چربی خون، فشارخون و کبد چرب در بیمار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی _ درمانی ولایت قزوین

عمل جراحی چاقی به روش لاپاراسکوپی در مرکز آموزشی _ درمانی ولایت قزوین