مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1396 ساعت 03:462017-08-21سياسي

یادداشت/ حامد حاجی حیدری اتحاد اصولی توصیه هایی به دولت تازه تأسیس


کشور ها برای بقا در محیط رقابتی کنونی جهانی، نیازمند همکاری ملی در قالب اتحادهای اصولی هستند و با ایجاد هم افزایی که از این همکاری ها حاصل می شود، - می توانند خود را با شرایط جدید انطباق دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های " روزنامه رسالت در سرمقاله شماره امروز خود نوشت: نکته اول: سطوح پایین و متوسط جوامع، همواره نقش نهایی را در جهت گیری جوامع بر عهده دارند؛ امواج عظیم اجتماعی ای که در جریانات فیصله بخش، سیاست را به طور قهری با خود همراه می کنند در زمینه فرهنگی پایین و متوسط به راه می افتند.

متجاوز از 9 دهک از حجم مبادلات و روابط اجتماعی، در قالب این اقشار رخ می دهند، و تا چندی پیش دموکراسی بهترین ابزار برای ارتباط مؤثر و پر معنا با این پیکره اصلی اجتماع بود.

نکته دوم: با لحاظ این واقعیت، مفهوم مهمی در جامعه شناسی سیاسی هست با عنوان بیگانگی سیاسی ، و اشاره دارد به موقعیتی که در آن این پیکره اصلی اجتماع، تحولات و تصمیمات سیاسی را به درستی درک نمی کند و نمی تواند با آن همنوا و همدل شود، و در عین حال مسیر دیگری را نیز برای حل و فصل مسائل مندرج در عمق زندگی روزمره خود سراغ ندارد.

در این حال، پیکره جامعه به طرز محسوسی بی حرکت و بی تمایل می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ حامد حاجی حیدری اتحاد اصولی توصیه هایی به دولت تازه تأسیس

یادداشت/ حامد حاجی حیدری اتحاد اصولی توصیه هایی به دولت تازه تأسیس