مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1396 ساعت 15:052017-08-20اقتصادي

طراحی و تولید رقیق کننده سیال حفاری با فرمولاسیون جدید و کارآیی بالا


کارشناسان شرکت ملی حفاری برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و تولید رقیق کننده سیال حفاری با فرمولاسیون جدید و کارآیی بالا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا – منطقه خوزستان، محمد رضا ساکبی رییس اداره مهندسی اجرایی مدیریت سیالات شرکت در این باره گفت: تولید این ماده در حالی محقق شد که نیاز استفاده از آن در سیال حفاری کاملا مشهود بود.

وی افزود: طراحی و تولید این ماده با بهره گیری از تجربیات و مطالعات میدانی توسط تعدادی از همکاران این واحد و در تعامل با یک شرکت دانش بنیان داخلی صورت پذیرفت.

ساکبی اظهار کرد: کاربست این ماده در سیال حفاری موجب کاهش دورریز سیال حفاری می شود و افزون بر آن مزیت هایی از جمله کاهش هزینه های سیال، جلوگیری از ایجاد وقفه ناشی از توقف عملیات حفاری به دلیل خرابی سیال و پیشگیری از آلودگی محیط زیست را بدنبال دارد.

وی با بیان این که دستیابی به سیالات حفاری جدید و کارآمد در دستور کار این مدیریت است، گفت: استفاده از این ماده در چرخه عملیات حفاری نتایج چشمگیری در بر داشته و این در شرایطی است که رقیق کننده های موجود در عمل پاسخگوی نیاز این صنعت نبوده است.

رییس اداره مهندسی اجرایی مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری افزود: همسو با این موفقیت در عرصه نوآوری و ابداعات که مراحل ثبت آن به نام شرکت در دست اقدام است، طراحی و ساخت دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی و تولید رقیق کننده سیال حفاری با فرمولاسیون جدید و کارآیی بالا

طراحی و تولید رقیق کننده سیال حفاری با فرمولاسیون جدید و کارآیی بالا