مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1396 ساعت 13:102017-08-20اجتماعي

چه عواملی حیات وحش را تهدید می کنند؟


مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت از محیط زیست به عوامل تهدید حیات وحش اشاره کرد و گفت: تخریب زیست گاه، شکار غیر مجاز، سوانح جاده ای و بیماری ها عوامل تهدیدی هستند که به امداد و نجات برمی گردد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،دکتر مجید خرازیان در یک میزگرد رادیویی با بیان اینکه سند راهبردی امداد و نجات در حیات وحش مربوط به کل کشور است و مختص استان تهران نیست، گفت: حیات وحش ما مورد تهدید است و مهمترین عوامل تهدید، تخریب زیست گاه است و بعد از آن سه عامل وجود دارد از جمله شکار غیرمجاز، سوانح جاده ای و بیماری ها که این سه مورد به امداد و نجات بر می گردد.

وی ادامه داد: در همه موارد حیوان بلافاصله تلف نمی شود و ممکن است مصدوم، مجروح و بیمار شود و اگر امداد و نجات به شکل شایسته ای صورت بگیرد از مرگ حیوان جلوگیری می شود.

مدیرکل دفتر حیات وحش و آبزیان آبهای داخلی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آمار تلفات حیات وحش در سوانح جاده ای گفت: از سال 86 تا 94 ، 1600 مورد تلفات در حوزه حیات وحش ناشی از سوانح جاده ای داشتیم .

52 درصد تلفات خانواده های پستانداران و 65 درصد تلفات گوشتخواران مربوط به سوانح جاده ای است و بعضی از گونه های بسیار حائز اهمیت تلف می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه عواملی حیات وحش را تهدید می کنند؟

چه عواملی حیات وحش را تهدید می کنند؟