مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 16:402017-08-19سياسي

سیستم یکپارچه مالی پست عملیاتی می شود


شرکت پست و اتحادیه پست جهانی برای فعال شدن سیستم یکپارچه مالی پست به توافق رسیدند و این نرم افزار با عنوان IFS در حال پیاده سازی است و با پنج کشور به صورت آزمایشی در حال نهایی شدن است.

محمدرضا کرمی مدیرکل دفتر امور پست بین الملل در گفت وگو با خبرنگار تجارت نیوز" گفت: ما در دنیا سه سرویس بین المللی پست نامه، امانت و پیشتاز داریم که هر مرسوله با توجه به مشخصاتی که دارد تحت عنوان یکی از این سرویس ها ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی مرسوله های پستی بیمه می شود، گفت: کشورهایی که مرسوله های بیمه ای را قبول کنند مرسوله بیمه می شود و ارسال صورت می گیرد ولی اگر کشوری امانت بیمه را نپذیرد ما نمی توانیم آن را بفرستیم.

وی افزود: کشورهایی که بیمه را می پذیرند سقف اعلام می کنند به عنوان مثال مرسوله ای که قرار است برای کشور سوییس ارسال شود ارزش آن اعلام و با توجه به سقف بیمه آن کشور مرسوله بیمه می شود، مرسوله بیمه شده اگر مفقود و یا آسیب ببیند معادل آن، ما به مشتری غرامت می دهیم.

کرمی تصریح کرد: البته مرسوله هایی هم که بیمه نباشند بر اساس تعرفه هایی که در پست وجود دارد، در صورت آسیب دیدن به آن ها مطابق با تعرفه های مشخص خسارت داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستم یکپارچه مالی پست عملیاتی می شود

سیستم یکپارچه مالی پست عملیاتی می شود