مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 16:202017-08-19اقتصادي

شهرداری تهران: مجوزی برای تخریب خانه سپهبد امیراحمدی نداده ایم


" معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 11 تهران گفت: هر گونه تخریب بنا بدون اخذ مجوز از شهرداری تخلف است و برهمین اساس تخریب ملک سپهبد امیراحمدی نیز بر خلاف ضوابط بوده و تخلف محسوب می شود.

محمد شهرآبادی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انتشار خبری مبنی بر تخریب خانه تاریخی سپهبد امیراحمدی در خیابان حافظ افزود: با توجه به اینکه اماکن میراثی و واجد ارزش برای مدیریت شهری اهمیت ویژه ای دارند شهرداری منطقه به محض اطلاع از فعالیت های عمرانی در خانه سپهبدامیراحمدی مراتب را برای پیگیری به دستگاه قضایی اعلام کرده است.

وی اظهار کرد: شهرداری منطقه 11 ضمن همکاری با سازمان میراث فرهنگی استان تهران مبنی بر حفظ املاک واجد ارزش ثبت اثر ملی، پیش از صدور پروانه ساختمانی ضمن معرفی مالک به میراث، مکاتبات لازم تا تعیین تکلیف و اخذ مجوز این سازمان،از صدور پروانه تخریب و نوسازی خودداری می کند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار منطقه 11 اظهار کرد: خانه سپهبد امیراحمدی به رغم ارزش تاریخی آن که مربوط به دوره قاجار است تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت نشده است.

به گفته وی؛ شهرداری منطقه 11 تهران پیگیری های لازم درخصوص حفاظت از بنای تاریخی با ارزش و پیش گیری از موارد مشابه را انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری تهران: مجوزی برای تخریب خانه سپهبد امیراحمدی نداده ایم

شهرداری تهران: مجوزی برای تخریب خانه سپهبد امیراحمدی نداده ایم