مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 10:552017-08-19سياسي

ازدواج دختران کم سن بامردان مسن ممنوع می شود


طرح تغییر قانون ازدواج بعد از رأی اعتماد مجلسی ها به وزیران دولت روحانی از سوی فراکسیون زنان مجلس دوباره در دستور کار قرار خواهد گرفت تا آن طور که فاطمه ذوالقدر عضو این فراکسیون به روزنامه ایران می گوید: در گام نخست راه ازدواج کودکان زیر 13 سال با مردان میانسال بسته شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایران فراکسیون زنان آن طور که طیبه سیاووشی عضو این فراکسیون به خبرنگار ما می گوید پیشتر حمایت مراجعی چون آیت الله مکارم شیرازی را برای تغییر سن ازدواج به دست آورده اند.

به گفته ذوالقدر فراکسیون زنان بهارستان همچنان در حال رفت و آمد به دفتر مراجع هستند تا بتواند حمایت های بیشتری را برای افزایش سن ازدواج و جلوگیری از آسیب های اجتماعی ازدواج در سن کودکی بیابند.

بررسی های جمعیت دانشجویی امام علی(ع) به گفته زهرا کهرام دبیر همایش ازدواج کودکان این جمعیت نشان می دهد بسیاری از ازدواج های کودکان که زیر 13 سال اتفاق می افتد درواقع فروش کودکان توسط خانواده به دلیل فقر وبیکاری است.

ذوالقدر هم می گوید فراکسیون زنان درگام نخست به دنبال برداشتن دو تبصره است که به پدر کودک و دادگاه اجازه می دهد تا کودک را زیر 13 سال به عقد کسی درآورند.

زنان مجلس به گفته ذوالقدر به دنبال جرم انگاشتن تفاوت نامتعارف در ازدواج کودکان با مردان میانسال و کهنسال هستند: باید قانونی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج دختران کم سن بامردان مسن ممنوع می شود

ازدواج دختران کم سن بامردان مسن ممنوع می شود