مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1396 ساعت 10:502017-08-19اجتماعي

اولویت اصفهان حفاظت از آثار تاریخی است


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حفاظت از آثار تاریخی، حمایت از صنایع دستی و صادرات این صنایع، بازاریابی و زیرساخت ها در بخش گردشگری از جمله اولویت های مهم استان اصفهان هستند.

- فریدون الهیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: اولویت اول اصفهان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و اگر قرار باشد بناها و سایت های باستانی را حفاظت کنیم نیازمند تقویت اعتبارات مرمتی هستیم.

وی افزود: آثار تاریخی استان اصفهان به ویژه در شهر اصفهان از آثار فاخر و شاخص کشور به شمار می آیند ویترین میراث فرهنگی کشور محسوب می شوند، بنابراین باید با تخصیص اعتبار از این ویترین به درستی نگهداری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: موضوع دیگری که در بحث میراث فرهنگی باید جدی گرفته شود زمینه و بستر برای جذب و جلب سرمایه های بخش خصوصی در میراث فرهنگی است.

برای چنین موضوع مهمی نیازمند حمایت، تسهیلات و اعتبارت هستیم، این نکته باید به جد مورد توجه باشد که اصفهان 22 هزار اثر تاریخی دارد که 1850 مورد آن در فهرست ملی ثبت شده اند و همه این آن ها نیازمند حفاظت هستند و باید جریان سریع حفاظت که طی چهارسال پیش رخ داده ادامه پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولویت اصفهان حفاظت از آثار تاریخی است

اولویت اصفهان حفاظت از آثار تاریخی است