مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1396 ساعت 19:252017-08-18اقتصادي

بحران شدید در صندوق های بازنشستگی


بیکاری، افزایش جمعیت زیرخط فقر، بحران در 18 صندوق بازنشستگی و آسیب های اجتماعی چهار ابرچالش کشور در حوزه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر در حال حاضر فقر ، بحران منابع آب کشور ، مسائل زیست محیطی ، صندوق بازنشستگی ، بودجه دولت ، نظام بانکی ، بیکاری و بحران های اجتماعی به عنوان ابرچالش های کشور مطرح می شوند.

موضوعی که از سوی مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رییس جمهور در محافل مختلف هم از آنها نام برده شده است.

اما در این بین بحران صندوق ها بازنشستگی ، فقر مطلق ، معضل بیکاری و بحران های اجتماعی به عنوان 4 ابر چالش در حوزه وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد.

چالش هایی که علی ربیعی در صورت کسب رای اعتماد از خانه ملت، با آنها مواجه است!صندوق های بازنشستگی به عنوان بخشی از نظام تامین اجتماعی، وظیفه تامین معیشت بازنشستگان را دارند؛ در حال حاضر 18 صندوق بازنشستگی در کشور وجود دارد که بخش مهمی از این صندوق ها، توان پرداخت مستمری بگیران خود را هم ندارند؛ آبانماه سال گذشته بود که محمد نهاوندیان، رییس دفتر رییس جمهور در همایش صندوق های بازنشستگی گفت: وابستگی این صندوق ها به درآمدهای دولت در بازه زمانی سال های 87 تا 95 از 36 درصد به 58 درصد رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران شدید در صندوق های بازنشستگی

بحران شدید در صندوق های بازنشستگی