مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1396 ساعت 01:352017-08-17اجتماعي

هوشمندسازی مدارس؛ قدم اول دولت الکترونیکی


در راستای تحقق دولت الکترونیکی، یکی از وزارتخانه هایی که به دلیل ماهیت آموزشی و تربیتی خود و ضروری بودن انجام حضوری اکثر وظایفش مشارکت می کند، - وزارت آموزش و پرورش است.

این وزارتخانه سعی کرده تا ضمن حفظ ماهیت ذاتی خود از فناوری های نوین نیز برای ایفای بهتر وظایف آموزشی معلمان خود استفاده کند و با راه اندازی بخشی به نام "هوشمندسازی مدارس" سعی کرده تا اولین قدم را در مسیر دولت الکترونیک در وزارت خانه خود برداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا؛ در کشورهای نفت خیز و یا کشورهایی که درآمد بادآورده ای از راه فروش منابع طبیعی یا نفت به دست می آورند؛ مشاغل غیرتولیدی همچون امور اداری که عملا غیرتولیدی به حساب می آیند بیشتر رشد می کنند.

علت آن هم این است که اینگونه امور دولتی هم راحت تر هستند و هم کسی در آنها استرس افزایش تولید را ندارد.

یکی از آسیب های رشد بیش از اندازه فعالیت های اداری این است که این امور نه تنها هزینه های هنگفتی را از منابع عمومی به خود مشغول می کنند بلکه حتی در مواقعی جلوی رشد فعالیت های تولیدی را نیز با تنیدن تارهای امور اداری و اصطلاحا کاغذبازی های اینترنتی مسدود می کنند.

بروکراسی در سیستم اجرایی کشور نقش مدیریت و ساماندهی امور را با اولویت دهی به منافع ملی ایفا می کند که تصور رتق و فتق امور بدون سیستم اداری امری تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشمندسازی مدارس؛ قدم اول دولت الکترونیکی

هوشمندسازی مدارس؛ قدم اول دولت الکترونیکی