مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1396 ساعت 20:202017-08-17بين الملل

اعلام مخالفت حکومت افغانستان با مأموریت جنگی نیروهای خارجی


در حالی که استراتژی واشنگتن در افغانستان در مراحل نهایی خود قرار دارد اما حکومت وحدت ملی با تغییر ماهیت آموزشی ماموریت نیروهای خارجی به ماموریت جنگی اعلام محالفت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم، ریاست جمهور افغانستان قبل از اعلام نهایی شدن استراتژی آمریکا در این کشور تصریح کرد که از ماموریت جنگی نیروهای خارجی در افغانستان حمایت نخواهد کرد.

دواخان مینه پال معاون سخنگوی رییس جمهور افغانستان گفت: حکومت وحدت ملی از تغییر ماهیت ماموریت آموزشی نیروهای خارجی به جنگی حمایت نمی کند زیرا نیروهای امنیتی افغان خود جنگ را مدیریت می کنند.

وی اظهارداشت: نیروهای امنیتی و دفاع افغان توان مدیریت جنگ را دارند، ما نمی خواهیم نیروهای ناتو و یا آمریکایی در این کشور دوباره وارد میدان های جنگ شوند .

سخنگوی اشرف غنی در گفت وگو با رادیو آزادی ابراز امیدواری کرد که آمریکا در تعیین استراتژی افغانستان به تجهیز و آموزش نیروهای افغان و از بین بردن پناهگاه های امن گروه های تروریستی توجه کند.

انتظار می رود که فردا دونالدترامپ رییس جمهور آمریکا در کمپ دیوید با سایر مقامات ارشد آمریکایی در مورد تصمیمات نهایی برای تعیین استراتژی این کشور در افغانستان بحث و تبادل نظر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام مخالفت حکومت افغانستان با مأموریت جنگی نیروهای خارجی

اعلام مخالفت حکومت افغانستان با مأموریت جنگی نیروهای خارجی