مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 19:552017-08-16اقتصادي

ذخایر داده ای کشور دیجیتالی می شود


ذخایر داده ای خط و زبان فارسی، ذخایر اسنادی دولت ایران و تمام مباحث کتابخانه ای و اسناد کشور دیجیتالی می شود.

- نصراله جهانگرد در گفت وگو با تجارت نیوز با اشاره به رشد محتوای فارسی در فضای مجازی طی 3سال گذشته، افزود: به منظور تــداوم رشـد و توسعه سهم محتوای فارسی در اینترنت، برنامه جامع و کاملی پیش بینی شده که به زودی اجرایی می شود.

معاون وزیر ارتباطات دربـاره آخرین وضعیت پـروژه 10برابر کـردن محتوای بومی در اینترنت افزود: استراتژی ما درزمینه 10برابر کردن محتوای دیجیتال فارسی در اینترنت دچار هیچ تغییری نشده بلکه صرفا تغییراتی در سطح مدیریت پــروژه ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: طی 3سال گذشته حجم داده های فارسی در اینترنت از 9 دهم درصد به حـدود 1/4 درصد رسیده که نشان می دهد حجم داده های فارسی در فضای وب در حال افزایش است.

وی گفت: البته زبان های دیگر از جمله چینی، فرانسوی، اسپانیایی و… نیز به همین نسبت و حتی بیشتر در محیط وب در حال گسترش هستند و رقابت جدی در این زمینه وجود دارد.

یکی از برنامه های ما ایـن اسـت که محتواهای کاربردی مردم را تحت عنوان محتوای فاخر فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در محیط وب افزایش دهیم.

وی گفت برنامه جامعی نیز برای دیجیتالی کردن ذخایر داده ای خط و زبان فارسی، ذخایر اسنادی دولت و دیجیتالی کردن محتواهای کتابخانه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر داده ای کشور دیجیتالی می شود

ذخایر داده ای کشور دیجیتالی می شود