مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 15:552017-08-16سياسي

رونمایی از تندیس «مریم میرزاخانی»


تندیس مریم میرزاخانی نابغه و استاد ریاضی ایران و جهان در چهل و هشتمین کنفرانس ریاضی ایران رونمایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر اسماعیل فیضی، دبیر کنفرانس ریاضی ایران روز چهارشنبه، 25 مرداد در جمع خبرنگاران، با ارائه توضیحاتی از ریاضیات و تاریخچه آن خاطرنشان کرد: برگزاری کنفراس های علمی یکی از وظایف اساتید، محققان و مراکز علمی و برای توسعه کمی و کیفی است تا بتوان تجارب را به نسل آینده انتقال داد و راه را مشخص کرد.

وی با بیان اینکه کنفراس ریاضی ایران از دهه 50 پایه گذاری شده است و امسال چهل و هشتمین دوره آن برگزار می شود، به وظایف انجمن ریاضی ایران همچون هدایت ریاضی کشور اشاره کرد و افزود: ریاضی 94 شاخه اصلی دارد که 16شاخه آن در این کنفراس ارائه خواهد شد.

عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه بوعلی سینا ضمن اشاره به جایگاه این کنفراس به عنوان برند علمی ایران، عنوان کرد: سالانه چند سمینار ریاضی در کشور برگزار می شود که همگی آنها ذیل کنفراس ریاضی ایران تعریف شده و قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: برگزاری کنفراس ریاضی ایران در همدان با درخواست گروه ریاضی دانشگاه بوعلی سینا انجام می گیرد که با موافقت انجمن ریاضی کشور همراه شد، البته شهرهای دیگری همچون تبریز، اصفهان و شیراز نیز مایل به برگزاری این همایش در شهر و دانشگاه خود بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از تندیس «مریم میرزاخانی»

رونمایی از تندیس «مریم میرزاخانی»