مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 15:502017-08-16اقتصادي

خودروهای الکتریکی چگونه جهان را تسخیر می کنند؟


خودروهای الکتریکی جا پای خود را در بازار خودرو در جهان روز به روز محکم تر می کنند و به زودی، به جریانی کلیدی در این صنعت بدل خواهند شد.

اما تولید خودروهای الکتریکی چگونه میسر شده و چه محدودیت هایی دارد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتجارت نیوز، چین که سال گذشته حدود نیمی از خودروهای الکتریکی را در جهان به فروش رساند، تا سال 2020 به تولید 2 میلیون خودرو الکتریکی و هیبریدی دست پیدا می کند و در چشم انداز یک دهه ای به اوج 7 میلیون دستگاه در این زمینه خواهد رسید.

شرکت سرمایه گذاریِ انرژی های نو بلومبرگ (BNEF) معتقد است تولیدکنندگان نفت پیش بینی خود در مورد تولید خودروهای برقی را در قیاس با چند سال قبل، افزایش داده اند.

به عنوان مثال، اوپک اکنون انتظار دارد تا سال 2040، بیش از 266 میلیون دستگاه خودروی الکتریکی در خیابان های جهان در حال تردد باشند.

این در حالی است که بریتانیا و فرانسه هر دو اعلام کرده اند که تا آن سال، هرگونه تردد خودروهای دارای موتور درون سوز، ممنوع خواهد بود.

اما این تحولات چگونه ممکن و حتی تصورپذیر خواهند بود؟ پاسخ این است که توسعه باتری های لیتیوم-یون بوده که تولید خودروهای الکتریکی را ممکن ساخته و البته، پیش‎بینی می شود که این باتری ها هر چه بزرگ تر هم بشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودروهای الکتریکی چگونه جهان را تسخیر می کنند؟

خودروهای الکتریکی چگونه جهان را تسخیر می کنند؟