مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1396 ساعت 13:502017-08-16پزشكي

قابل پیشگیری بودن 40 درصد سرطان ها


دکترای تخصصی مولکولار اپیدمیولوژی سرطان گفت: حدود 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رویا دولتخواه در نخستین کنگره بین المللی تازه های پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان های دستگاه گوارش در تبریز و با اشاره به پیشگیری از بروز سرطان اظهار کرد: پیشگیری اولیه از جمله روش های مداخله ای است که می تواند زمینه کنترل بیماری را فراهم کند و اگر موفق به کنترل در این مرحله نشدیم، وارد پیشگیری ثانویه پس از بروز علائم می شویم.

وی افزود: با وجود روش های غربالگری در دسترس و رایگان و ارزان قیمت کسی از این روش ها در راستای تشخیص به موقع استفاده نمی کند و این در حالی است که پیشگیری سنگ بنای مبارزه با سرطان بشمار می آید.

این دکترای تخصصی مولکولار اپیدمیولوژی سرطان خاطرنشان کرد: ارزیابی سیستماتیک از وضعیت موجود سرطان و ریزفاکتورها در کشور از گام های اولیه ای است که ما را در تشخیص به موقع و اقدامات بعدی یاری می کند.

ثبت اطلاعات مبتنی بر سرطان بر اساس منطقه جغرافیایی، اقلیم سایر عومال خطرزا در برآورد یک برنامه جامع از وضعیت موجود بسیار موثر است.

دولتخواه گفت: در صورتی که بتوان بار قابل اجتناب عوامل خطر را کاهش داد، می توان از سایر هزینه های اضافی و بار تحمیل شده بعدی جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قابل پیشگیری بودن 40 درصد سرطان ها

قابل پیشگیری بودن 40 درصد سرطان ها