مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1396 ساعت 23:352017-08-12پزشكي

غربت بیماران روان و قانونی که نیست


"سلامت روان"؛ بحثی که اخیرا زیاد از زبان مسوولان شنیده می شود، اما با وجود تمام اهمیتی که برایش قائل می شوند، قانونی برای آن نداریم و اینگونه است که به اذعان کارشناسان امر بیماراناختلالات روان غریب مانده اند و خانواده هایشان در پیچ و تاب درمان شان مستاصل.

- "سلامت روان"؛ بحثی که اخیرا زیاد از زبان مسوولان شنیده می شود، اما با وجود تمام اهمیتی که برایش قائل می شوند، قانونی برای آن نداریم و اینگونه است که به اذعان کارشناسان امر بیماراناختلالات روان غریب مانده اند و خانواده هایشان در پیچ و تاب درمان شان مستاصل.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نام این قانون سال ها پیش بر سر زبان ها افتاد و قرار بود با تصویب آن حقوق شهروندی این گروه از بیماران مورد توجه قرار گیرد.

آخرین اظهار نظرها در این خصوص به سال گذشته بازمی گردد و دکتر احمد حاجبی" -مدیرکل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت- درباره وضعیت تصویب این قانون توضیح داده بود که "پیش نویس آن به کمیسیون اجتماعی مجلس تحویل داده شده است و منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

" او هدف از تدوین این قانون را حفظ حقوق بیمار، خانواده و جامعه اعلام کرده بود.

حقوقی که حاجبی از آن یاد می کند مواردی مانند حق اشتغال، تسهیل در روند قیومیت خانواده، پیگیری وضعیت درمان و مراقبت از بیمار و همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربت بیماران روان و قانونی که نیست

غربت بیماران روان و قانونی که نیست