مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1396 ساعت 14:202017-07-30پزشكي

هدف از نظام ارجاع، مدیریت هزینه ها و بیماری ها است


براساس نظر سیاست گذاران حوزه سلامت، پزشک خانواده و نظام ارجاع طرحی است که با کمترین هزینه بیشترین نتایج را به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد آقاجانی در مراسم بهره برداری از اولین سامانه نظام ارجاع الکترونیک سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این که نظام ارجاع الکترونیک سلامت با همکاری تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت در استان گلستان شکل گرفت، افزود: برای ایجاد نظام ارجاع به سطوح یک، دو و سه نیاز است و بستر الکترونیک، نظام IT (فن آوری سلامت) و پرونده الکترونیک حلقه واسط بین این سطوح هستند.

وی با بیان اینکه در دولت گذشته در استان های فارس و مازندران برای ایجاد نظام ارجاع تلاش شد و نتایجی هم در بر داشت، افزود: البته در این دو استان، سطح دو ارجاع شکل نگرفت و همینطور بستر الکترونیک برای درخواست و برگشت ارجاع هم شکل نگرفته است و به نوعی این کار تکمیل نشده است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که برای ایجاد پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان گلستان عمیق تر فکر شده است، افزود: در سطح یک؛ در همه روستاهای کشور و تمامی مراکز شهری و روستایی پزشک خانواده و همچنین مراقبین سلامت آماده شده اند.

آقاجانی در ادامه با اشاره به این موضوع که در سطح 2 نیز کلینیک های تخصصی راه اندازی شده است، گفت: 700 کلینیک و پلی کلینیک ویژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از نظام ارجاع، مدیریت هزینه ها و بیماری ها است

هدف از نظام ارجاع، مدیریت هزینه ها و بیماری ها است