مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1396 ساعت 09:052017-07-26دانش

برداشتن دیوار بین دانشگاه و جامعه در ایران مشکل است


مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برداشتن دیوار بین دانشگاه و جامعه در ایران بسیار مشکل است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مصطفی کریمیان اقبال در چهل و هشتمین گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با تاکید براینکه باید دیوار بین دانشگاه و جامعه برداشته شود، اظهار کرد: در دانشگاه های خارج از کشور هیچ دیوارکشی در دانشگاه وجود ندارد و نه تنها از نظر فیزیکی بلکه به لحاظ ارتباطی و فکری نیز بین دانشگاه و جامعه دیواری وجود ندارد؛ اما در ایران برداشتن دیوار بین دانشگاه و جامعه بسیار مشکل است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه باید بتواند نیاز جامعه را شناسایی و رفع کند، عنوان کرد: تحقیقی غنی تر است که با نیاز جامعه و اشتغال در ارتباط باشد.

تاکید ما در دانشگاه نباید تنها بر روی تولید علم و مقاله باشد.

نمی توان با مقایسه ی تعداد مقالات ایران با سایر کشورها گفت که تولید علم ما بیشتر است، مگر اینکه اقتصاد دانش بنیان، چگونگی پول ساختن و پیشرفت تکنولوژی را هم درنظر بگیریم.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم افزود: نمی توان به تعداد تحصیل کنندگان در کشور نگاه کرد و گفت که جامعه پیشرفته است، باید به استفاده ای که از این تحصیل کنندگان داریم توج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشتن دیوار بین دانشگاه و جامعه در ایران مشکل است

برداشتن دیوار بین دانشگاه و جامعه در ایران مشکل است