مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 16:452017-07-24اقتصادي

کشتارگاه بروجرد نیازمند دستگاه پیش سرد


کشتارگاه نیمه صنعتی بروجرد امروز به یکی از بهترین کشتارگاه های استان لرستان تبدیل شده است و با ظرفیت بالای کشتار خود در طول روز قادر است علاوه بر گوشت موردنیاز شهروندان بروجرد در راستای رفع نیازهای سایر شهرهای استان و استان های هم جوار فعالیت کند.

- به منظور رعایت شاخصه های بهداشتی در نگهداری از گوشت لازم است دام کشتار شده به مدت یک روز در سردخانه نگهداری شده و پس ازآن در بازار عرضه شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سال گذشته براساس بخشنامه وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور کشتارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی ملزم به احداث سردخانه ای برای نگهداری پیش از عرضه گوشت در بازار شدند.

درگذشته کشتارگاه قدیمی شهرستان بروجرد از کیفیت خوبی در زمینه کشتار و نگهداری دام برخوردار نبود که امروز در کشتارگاه نیمه صنعتی این شهرستان علاوه بر تامین گوشت منطبق بر رعایت موازین بهداشتی دام ذبح شده زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و با تأیید و رصد سلامت به بازار هدف عرضه می شود.

براساس تاکید دامپزشکی نگهداری لاشه های گوشت در دستگاه پیش سرد به منظور ارتقا سلامت مصرف کنندگان ضروری است اما تاکنون به دلیل کمبود اعتبار این امر در بروجرد تحقق نیافته است.

علی کورانی فر، فرماندار بروجرد در این باره گفت: احداث پیش سردکن در کشتارگاه بروجرد ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشتارگاه بروجرد نیازمند دستگاه پیش سرد

کشتارگاه بروجرد نیازمند دستگاه پیش سرد