مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 13:102017-07-24اجتماعي

هدف گذاری هدایت 45 درصد دانش آموزان خراسان شمالی به رشته های کارودانش


معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طی سال جاری هدایت 45 درصد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان هدف گذاری شده است.

- هدف گذاری هدایت 45 درصد دانش آموزان خراسان شمالی به رشته های کارودانش معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طی سال جاری هدایت 45 درصد دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش در استان هدف گذاری شده است.

عباس سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: طی سال جاری مقرر است، 45 درصد دانش آموزان پایه نهم به رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش و 55 درصد نیز به رشته های نظری هدایت شوند.

وی ادامه داد: اما در این بین نگاه خانواده ها به رشته های نظری به ویژه تجربی سبب شده تا دانش آموزان کمتر رغبت به تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش کنند.

سعیدی افزود: این در حالیست که اگر دانش آموزی در رشته نظری تحصیل کند در صورت عدم قبولی در دانشگاه برای فعالیت در بازار کار فاقد هر گونه مهارتی است.

وی عنوان کرد: دانش آموزی که در رشته فنی و حرفه ای و یا کارودانش تحصیل می کند علاوه بر آموزش تئوری از آموزش های عملی نیز برخوردار شده و برای ورود به بازار کار مهارت لازم را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری هدایت 45 درصد دانش آموزان خراسان شمالی به رشته های کارودانش

هدف گذاری هدایت 45 درصد دانش آموزان خراسان شمالی به رشته های کارودانش