مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 12:502017-07-24بين الملل

چین: به دنبال حفظ ثبات در دریای چین جنوبی هستیم


وزیر امور خارجه چین امروز (دوشنبه) اظهار کرد، پکن به دنبال حفظ ثبات در دریای چین جنوبی و جستجو برای ایجاد ائتلافی در منطقه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که آمریکا از چین به دلیل آنچه که بی توجهی به قوانین بین المللی از طریق احداث جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی و استقرار نیروی نظامی در آنها خوانده، انتقاد کرده است و پکن را به تضعیف ثبات منطقه ای متهم کرده است.

چین با وجود آنکه مدعی مالکیت اکثر بخش های دریای چین جنوبی است اما یکسری همسایگانش شامل مالزی، برونیی، فیلیپین، تایوان و ویتنام هم بر آن ادعاهای مشابهی دارند.

در این میان اما تایلند موضعی بی طرف در قبال این مناقشه اتخاذ کرده است.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در سفرش به تایلند در اظهاراتی درخصوص مناقشه دریای چین جنوبی به خبرنگاران گفت: چین به دنبال ایجاد ثبات در دریای چین جنوبی و پایبندی به قوانین مورد توافق درخصوص اعلامیه مربوط به این دریا است.

ماه مه چین و کشورهای جنوب شرق آسیا درخصوص یک چارچوب کاری برای انعقاد یک به اصطلاح مجموعه قوانین برای آب های مورد مناقشه، توافق کردند.

سفر وانگ یی به تایلند در حالی انجام شده که او ماه آینده میلادی قصد شرکت در نشست کشورهای جنوب شرق آسیا در شهر مانیل را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: به دنبال حفظ ثبات در دریای چین جنوبی هستیم

چین: به دنبال حفظ ثبات در دریای چین جنوبی هستیم