مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 11:352017-07-24فرهنگي

اختتامیه ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می شود


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره چَمر و چُوپی در این شهرستان خبر داد و گفت: - بیش از 200 اثر به جشنواره چَمر و چُوپی در ایلام ارسال شده است.

سیروس ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: چمر و چوپی نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام است که اختتامیه آن روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملکشاهی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می شود .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش با کلام و بی کلام برگزار می شود، اضافه کرد: لاوه لاوه، هوره، مور، چَمری، آوازهای محلی (شاهنامه خوانی، مناجات نامه خوانی و نادر خوانی)، آواکارشیردوشی – بیت مشک ‎زنی، آوازهای زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، از بخش های این جشنواره است .

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بخش بی کلام شامل سازهای و قطعات مقاومی، دوزله و تنبک، سُرنا (سُلو) ساز و دهل – شَیشَمال، دَف و کمانچه است، عنوان کرد: با توجه به استقبال گسترده از مناطق مختلف استان از برگزار این جشنواره مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان خردادماه سال جاری تمدید شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می شود

اختتامیه ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می شود