مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 11:212017-07-24بين الملل

صدور حکم اعدام برای 29 نفر از فعالان ساکن شرق عربستان


مقامات قضایی عربستان علیه 29 نفر از اهالی قطیف و الاحساء و مدینه منوره حکم اعدام صادر کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل " به نقل از پایگاه خبری العهد، دادگاهی در عربستان با حکم اعدام 29 نفر از ساکنان مناطق قطیف، الاحساء و مدینه منوره که عمدتا شیعی هستند، موافقت کرد.

منابع خبری چند روز گذشته از انتقال 10 فعال سیاسی و معارض شرق عربستان از زندان الدمام به ریاض برای تایید و صدور حکم نهایی اعدام علیه آنها خبر داده بودند.

این 10 نفر از مخالفان و فعالان سیاسی شیعه ساکن شرق عربستان چندی پیش از زندان الدمام به ریاض منتقل شده بودند تا حکم نهایی اعدام علیه آنها صادر شود که امروز صادر شد.

مناطق شرقی عربستان به ویژه قطیف به دلیل حملات نظامیان آل‎سعود بویژه طی ماه های اخیر همواره شاهد درگیری ها مسلحانه است و تاکنون ده ها نفر از اهالی این منطقه شیعه‎نشین کشته و صدها نفر از شهروندان و فعالان مدنی و سیاسی دستگیر شدند.

مناطق شیعه نشین شرق عربستان از سال 2011 میلادی تاکنون صحنه اعتراضات مردمی برای پایان دادن به سیاست های تبعیض آمیز رژیم سعودی است، اما دولت عربستان هر بار برای ساکت کردن صدای حق و عدالت دست به اقدامات سرکوبگرانه می‎زند و مخالفان خود را به اتهامات مختلف از جمله اتهامات تروریستی بازداشت و اعدام می‎کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم اعدام برای 29 نفر از فعالان ساکن شرق عربستان

صدور حکم اعدام برای 29 نفر از فعالان ساکن شرق عربستان