مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 10:502017-07-24بين الملل

انگلیس تسلیحاتی به ارزش 283 میلیون پوند به عربستان فروخته است


داده های منتشر شده نشان می دهند که پس از حمله هوایی عربستان به مراسم ختم در یمن که در آن ده ها تن کشته شدند و از سوی سازمان ملل مورد انتقاد شدید قرار گرفت، - دولت انگلیس با فروش تسلیحات به ارزش 283 میلیون پوند به عربستان سعودی در بازه زمانی شش ماه موافقت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در حمله هوایی هشت اکتبر سال 2016 میلادی که یک مراسم ختم در صنعاء پایتخت یمن را هدف گرفت 180 تن کشته و چند صد تن دیگر زخمی شدند؛ این یکی از خونبارترین حملات در کمپین دو ساله تحت رهبری عربستان در یمن بود.

از زمان آغاز جنگ یمن صادرات تسلیحاتی انگلیس به عربستان با دقت و حساسیت شدیدی از سوی قانونگذاران و فعالان انگلیسی مواجه شده اما ریاض همچنان مهمترین مشتری تسلیحاتی لندن محسوب می شود.

به دنبال این حمله ریون فاکس، وزیر تجارت انگلیس امضای یکسری مجوزهای صادراتی را به حالت تعلیق درآورد و مقاماتش نیز که برای فروش سلاح به عربستان آماده شده بودند به طور موقت دست از کار کشیدند.

با این حال اسنادی که به دست روزنامه گاردین رسیده نشان می دهند که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه به ریون فاکس توصیه کرده که این فروش تسلیحاتی باید ادامه یابد چراکه به اعتقاد وی هیچ خطر واضحی که نشان دهد تسلیحات انگلیس برای نقض جدی قوانین بین المللی حقوق بشر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگلیس تسلیحاتی به ارزش 283 میلیون پوند به عربستان فروخته است

انگلیس تسلیحاتی به ارزش 283 میلیون پوند به عربستان فروخته است