مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 16:252017-07-23پزشكي

تولید سالانه 150 هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب زدگی در موسسه رازی


رییس بخش جانوران سمی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه سالانه 150 هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب زدگی در این موسسه تولید می شود، - گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید در این بخش تا 2 برابر قابل افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر ناصر محمدپور با اشاره به میزان تولیدات بخش جانوران سمی این موسسه اظهار کرد: سالانه و بر اساس نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به طور متوسط 70 هزار آمپول ضد مارگزیدگی و 80 هزار آمپول ضد عقرب زدگی در این بخش تولید می شود.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت تولید در این بخش تا 2 برابر قابل افزایش است که در صورت راه اندازی ساختمان جدید این مجموعه، علاوه بر افزایش استانداردها، ظرفیت تولید نیز چند برابر خواهد شد، این در حالی است که طرح تولید پادزهر از مارهای در اسارت نیز در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

دکتر محمدپور اضافه کرد: با توجه به کیفیت بالای این پادزهرها، علی رغم سالانه حدود 200 هزار گزش در کشور، مرگ و میر ناشی از گزش با استفاده از سرم های درمانی که در کشور تنها توسط موسسه رازی تولید می شود، به صفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش جانوران سمی و تهیه پادزهرهای ضد عقرب زدگی و مارگزیدگی موسسه رازی یکی از معتبرترین مراکز تحقیق و تولید در خاورمیانه است، گفت: اهتمام به مطالعه، شناسایی و بررسی گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 150 هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب زدگی در موسسه رازی

تولید سالانه 150 هزار آمپول ضدمارگزیدگی و ضدعقرب زدگی در موسسه رازی