مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 16:202017-07-23فرهنگي

برپایی بخش «شبیه خوانی» برای احیای برخی مجالس


جشنواره آیینی سنتی با رویکردی که نسبت به مجالس غریب دارد موجب شده گروه های شبیه خوانی علاقه مند بیش از پیش به اجرای این مجالس بپردازند.

- حمید مومن زاده خولنجانی می گوید: جشنواره آیینی سنتی با رویکردی که نسبت به مجالس غریب دارد موجب شده گروه های شبیه خوانی علاقه مند بیش از پیش به اجرای این مجالس بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید مومن زاده خولنجانی شبیه گردان، توضیح داد: با توجه به علاقه زیادی که به مجالس غریب و بازخوانی مجالسی که به دست فراموشی سپرده شدند، دارم و همچنین شرایط فراخوان جشنواره، مجلس عبدالله بن عبدالمطلب(ع)، قربانی کردن عبدالله(ع) را برای شرکت در جشنواره انتخاب کردم.

این مجلس از نسخ خطی ای که از مرحوم حاج عبدالرزاق مومن زاده به یادگار مانده بازنویسی شده است.

وی که این مجلس را برای بازبینی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی آماده می کند افزود: در اجرای این مجلس سعی شده لباس شبیه خوان ها متناسب با دوره قبل از اسلام انتخاب شود.

صحنه مربوط به قرعه زدن نیز با توجه به مطالعاتی که انجام شد، به شیوه آن زمان و توسط ازلام (تیرهای چوبی بدون پیکان) انجام شود.

مومن زاده خولنجانی ادامه داد: جشنواره آیینی سنتی با رویکردی که نسبت به مجالس غریب دارد موجب شده گروه های شبیه خوانی علاقه مند بیش از پیش به اجرای مجالس غریب ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی بخش «شبیه خوانی» برای احیای برخی مجالس

برپایی بخش «شبیه خوانی» برای احیای برخی مجالس