مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 16:152017-07-23پزشكي

شایع ترین بیماری های فصل تابستان


رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر در مرکز بهداشت همدان گفت: بیماری های منتقله از آب و غذای آلوده در تابستان از شایع ترین بیماری های این فصل است.

- سیدجلال الدین بطحایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل تابستان فصل جابجایی و مسافرت است بنابراین باید مراقب سلامت غذاهای بین راهی باشیم و حتی الامکان از غذاهای خانگی استفاده کرده و یا از رستوران های معتبر موادغذایی مورد نیاز را تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: هرگز نباید از آب هایی که اطمینانی از قابل شرب بودن آن ندارید، استفاده کرده و در صورت اجبار، آب را بجوشانید و پس از خنک شدن از آن استفاده کنید.

بطحایی با بیان اینکه در ایام سفر و دور از منزل از آب های بطری استفاده شود، افزود: در استفاده از یخ و سلامت آن نیز احتیاط لازم را رعایت کنید.

وی افزود: وبا شایع ترین بیماری منتقله از آب و غذا در تابستان است بنابراین رعایت نکات بهداشتی و پیشگیرانه در این ایام از اهمیت زیادی برخوردار است و برای پیشگیری از این بیماری باید از تماس موادغذایی خام با پخته شده پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در صورت رفتن به رستوران ها از خوردن سالاد خودداری کنند، یادآور شد: ممکن است در شست وشوی مواد سالاد نکات بهداشتی رعایت نشده باشد بنابراین بهتر است به جای آن از ماست و لیمو استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شایع ترین بیماری های فصل تابستان

شایع ترین بیماری های فصل تابستان