مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 13:352017-07-23دانش

برپایی اولین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه


با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد نیکوکاری جمیلی، اولین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد فرهادی در نشست شورای سیاست گذاری این جشنواره اظهار کرد: عرصه اساسی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با همکاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران و بنیاد نیکوکاری جمیلی برگزار می شود، علوم پایه است.

وی افزود: با توجه به جهت گیری دانشگاه ها به سمت تحصیلات تکمیلی، متأسفانه دانشگاه های کشورمان که دارای قدمت بالاتری هستند، پذیرش دانشجو در علوم پایه را کم کرده اند و این امر ضربه بزرگی به علم کشور است.

وزیر علوم تصریح کرد: در دو سال اخیر تأکید شده که دانشگاه های با سابقه کشورمان ظرفیت پذیرش دانشجو در علوم پایه را افزایش دهند، چرا که بدون علوم پایه، به دست آوردن تکنولوژی و محصول دور از ذهن است.

دکتر فرهادی در پایان سخنان خود از بنیاد نیکوکاری جمیلی که از نخبگان و دانشجویان بااستعداد بی بضاعت و کم بضاعت حمایت می کند، قدردانی کرد.

در ادامه دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه هم اکنون در مرحله ای هستیم که تغییر بنیادی در نگرش ها صورت گرفته، ولی نباید از علوم پایه غفلت کنیم، اظهار کرد: امروزه تأکید بر روی توسعه علم و فناوری است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برپایی اولین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه

برپایی اولین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در حوزه علوم پایه