مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1396 ساعت 17:102017-07-21بين الملل

چین برای حل بحران کشورهای عربی فعال می شود


چین اعلام کرده است که با توجه به شکل گیری بحران میان قطر و شماری از کشورهای عربی ، دیپلماسی فعالی را برای حل و فصل اختلافات و پایان دادن به این شرایط بکار گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، وزارت خارجه چین در بیانیه ای آورده است که همکاری های بیشتر و به خصوص همکاری با هدف دستیابی به صلح و ثبات می تواند مشکلات خاورمیانه را حل کند و شماری از مقام های کشورهای عربی درحال دیدار از چین هستند که این می تواند برای حل و فصل بحران موثر باشد.

این بیانیه پس از آن صادر می شود که مشخص شد وزیر خارجه قطر و وزیر خارجه امارات و مسوولانی از فلسطین و تونس به چین سفر کرده اند و با مقام های پکن درباره پایان دادن به تنش های خاورمیانه و میان قطر و کشورهای عربی بحث و تبادل نظر کرده اند.

وانگ یی وزیر خارجه چین و شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر در جریان دیدار در پکن آخرین تحولات خاورمیانه را بررسی کردند و وزیر خارجه چین در این ملاقات گفت که گفت وگو و همکاری می تواند به پیشبرد صلح در خاورمیانه و پایان دادن به بحران میان کشورهای عربی کمک کند.

مقام قطری نیز از تلاش های چین درباره حل مساله از ابتدای امر تقدیر کرد و گفت که پکن در تلاش است تا به پایان دادن به تنش ها کمک کند و این برای قطر قابل تقدیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین برای حل بحران کشورهای عربی فعال می شود

چین برای حل بحران کشورهای عربی فعال می شود