مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 15:212017-07-17اقتصادي

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد


معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی گفت: برای افزایش میزان تولید و استفاده بهینه از آب، امسال 300 هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی کشور زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو"، اسکندر زند روز دوشنبه در تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی کشاورزی ویژه بهره برداران پیشرو کشور در مزرعه مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت استان افزود: این طرح با حمایت صندوق ملی اجرا می شود و در برنامه ششم این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در خصوص وضعیت و مدیریت آب در مزرعه اظهار داشت: در مساله آب 2 برنامه مهم در کشور وجود دارد که یکی برنامه بیلان آب در وزارت نیرو و دیگری هم افزایی برای افزایش کارایی آب دربخش کشاورزی است.

زند گفت: طرح افزایش بهره وری از آب در وزارت جهادکشاورزی که ازگذشته وجود داشته اکنون به صورت منسجم تر در قالب 12 طرح در حوزه های مختلف آماده شده و بخشی هایی از آن در حال اجرا است.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری و استفاده از فناوری منجر به کاهش مصرف آب، توسعه کشت گیاهان کم آب بر ،انتقال کشت های بهاره به پاییزه و توسعه گلخانه ها از برنامه های این سازمان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: روش های جدیدی با کمک بخش کشاورزی برای کاهش مصرف آب و تولید محصولات کشاورزی مرغوب در دست اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد

300 هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیرپوشش آبیاری نوین قرار می گیرد