مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1396 ساعت 13:202017-06-29سياسي

دادستان ها جایگاهی بسیار حساس و مهم در قوانین موضوعه ایران دارند


دادستان در مقام مدعی العموم دارای بیش از 360 وظیفه است و از این نظر دارای جایگاهی ممتاز و بسیار حساس و مهم در صیانت از حقوق عامه و در قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران است.

- دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: دادستان در مقام مدعی العموم دارای بیش از 360 وظیفه است و از این نظر دارای جایگاهی ممتاز و بسیار حساس و مهم در صیانت از حقوق عامه و در قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت السلام والمسلمین حقی با حضور در برنامه امروز خانواده یک با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر با اشاره به نقش و وظیفه دادسراها در رسیدگی های کیفری گفت: دادستان یا مدعی العموم سابقه ای دیرینه در نظام قضاییی ما دارد و در قوانین اسلامی و ایرانی ما بوده و بعدها به اروپا رفته است بر همین اساس شاید برخی ها گمان می کنند که این جایگاه قضایی بر گرفته از قوانین نظام حقوقی غرب است که در واقع چنین نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اشاره به این که دادستان ها در سه حیطه اداری، قضایی و نظارتی دارای وظایفی هستند گفت: به عنوان مثال ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از وظایف اداری دادسراهاست، اما گسترده ترین و عمده ترین حیطه وظایف دادسراها در بخش قضایی است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان ها جایگاهی بسیار حساس و مهم در قوانین موضوعه ایران دارند

دادستان ها جایگاهی بسیار حساس و مهم در قوانین موضوعه ایران دارند