مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 15:352017-06-28سياسي

جدیت ایران برای استرداد اموال تاریخی مصادره شده در آمریکا


اموال تاریخی و فرهنگی از اجرای احکام مربوط به توقیف اموال مستثنی هستند و تلاش سازمان میراث فرهنگی و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری برای بازگرداندن اشیاء تاریخی کشورمان از آمریکا با جدیت ادامه دارد.

- معاون حقوقی، مجلس و استان ها گفت: اموال تاریخی و فرهنگی از اجرای احکام مربوط به توقیف اموال مستثنی هستند و تلاش سازمان میراث فرهنگی و معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری برای بازگرداندن اشیاء تاریخی کشورمان از آمریکا با جدیت ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری؛ میرهادی قره سید رومیانی در واکنش به خبر برگزاری جلسه بررسی مصادره اشیای تاریخی در دادگاه دیوان عالی آمریکا گفت: ما دو پرونده حقوقی در آمریکا داشتیم، یکی از این پرونده ها که با تدبیر حقوقدانان کشور و در دولت تدبیر و امید به ثمر نشست مربوط به اشیای چُغامیش بود که خوشبختانه به کشورمان بازگردانده شد.

او با بیان این که پرونده مربوط به پرداخت خسارت های دادرسی و حق الوکاله پرونده اشیای چغامیش هم از طرف ایران تنظیم و به دادگاه لاهه ارجاع داده شده، بیان کرد: پرونده مهمی که از اولویت های سازمان میراث فرهنگی است، مربوط به الواح هخامنشی است که حدود 60 سال پیش برای بررسی و مطالعه به صورت امانی به موسسه شرق شناسی شیکاگو ارسال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیت ایران برای استرداد اموال تاریخی مصادره شده در آمریکا

جدیت ایران برای استرداد اموال تاریخی مصادره شده در آمریکا