مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 15:112017-06-28اقتصادي

آمار اجاره نشینی در مناطق شهری به 36.8 درصد افزایش یافته است


معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از اجرایی شدن اخذ مالیات بر خانه های خالی و احتمال افزایش 10 تا 12 درصدی اجاره بها در سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو"، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان درباره وضعیت اجاره بها و بازار معاملات مسکن در سال جاری، سیاست گذاری ها و برنامه هایی که در این رابطه وجود دارد نکاتی را ارایه کرد و گفت:بر اساس نتایج آخرین سرشماری (95) آمار اجاره نشینی در مناطق شهری به 36.

8 درصد افزایش یافته است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آمار اجاره نشینی در دنیا از آمار ایران بالاتر است و ایران از این نظر در وضعیت نامناسبی قرار ندارد، افزود: اجاره نشینی فی نفسه به عنوان وضعیت نامطلوب به شمار نمی رود.

اکثریت گسترده ای از جوانانی که دارای شغل بوده و قصد تشکیل خانواده دارند طبیعتا ابتدا در مسکن اجاره ای ساکن می شوند و پس از چند سال و به دنبال افزایش سپرده های خود و با دریافت تسهیلات برای خرید واحد ملکی اقدام می کنند.

میزان تسهیلات باید به میزانی باشد که بتواند پنجاه تا هشتاد درصد از قیمت واحد مسکونی الگو را تامین نماید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر آنکه در مورد اجاره، باید ثبات قیمت ها و تناسب با درآمدهای خانوارها را مدنظر قرار داد، گفت: اگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار اجاره نشینی در مناطق شهری به 36.8 درصد افزایش یافته است

آمار اجاره نشینی در مناطق شهری به 36.8 درصد افزایش یافته است