مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 15:052017-06-28اقتصادي

اشتغال 13 هزار بهره بردار توت فرنگی در کردستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: استان کردستان حدود 13 هزار بهره بردار را در بخش تولید محصول توت فرنگی دارد که مشغول به فعالیت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرید سپری امروز چهارشنبه(7 تیر) در جلسه ستاد توت فرنگی استان اظهار کرد: امروزه روش کار کشاورزان کردستانی در تولید توت فرنگی تغییر کرده به نوعی اگر به گذشته نگاهی بیندازیم کشاورزان ما در هر یک هکتار حدود چهار، پنج تن توت فرنگی برداشت می کردند اما امروزه به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تُن محصول توت فرنگی برداشت می شود.

وی افزود: با عنایت به آمار حوزه معاونت باغبانی وزارت، متوسط عملکرد کشور 11 تُن است که در استان کردستان با استفاده از شیوه های نوین آبیاری و استفاده از ارقام مناسب و مبارزه با آفات و بیماری های احتمالی توانسته ایم به طور متوسط در هر یک هکتار 16 تن توت فرنگی تولید کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه استان کردستان بیش از 70 درصد توت فرنگی کشور را تولید می کند، گفت: استان های مازندران و گلستان بعد از کردستان در رتبه دوم و سوم تولید این محصول قرار دارند که هیچ کدام از استان های کشور شرایط آب و هوای کردستان را برای رشد و تولید محصول توت فرنگی ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال 13 هزار بهره بردار توت فرنگی در کردستان

اشتغال 13 هزار بهره بردار توت فرنگی در کردستان