مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 09:552017-06-28اقتصادي

آبزی پروران استان زنجان تا چه حد در بازاررسانی موفق هستند؟


امروزه استان زنجان و به تبع آن شهرستان ماهنشان قطب تولید ماهی قزل آلا در شمال غرب کشور محسوب می شود و حتی عده ای از کارشناسان معتقدند که بخش اعظمی از ارتقای کیفیت زندگی ماهنشانی ها طی سال های اخیر، - مرهون توسعه آبزی پروری و فعالیت های وابسته به آن در این منطقه است .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیش از 550 استخر پرورش ماهی در شهرستان ماهنشان وجود دارد که به طور میانگین سالانه 9000 تن ماهی تولید و به بازار عرضه می کنند.

این شهرستان به طور متوسط 67 درصد از تولید ماهی استان را به خود اختصاص داده است و مسئولان شهرستان معتقدند که برگزاری جشنواره های سالانه قزل آلا می تواند عاملی تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری و به فعلیت رساندن پتانسیل های بالقوه این شهرستان باشد .

در این میان عده ای از تولیدکنندگان اذعان می کنند که نمی توانند آن طورکه باید، از مزایای راه اندازی این صنعت بهره مند شوند.

آنها معتقدند که در پرورش ماهی قزل آلا و اینکه ماهنشان قطب تولید منطقه شده است، زحمت اصلی را تولیدکننده می کشد و سود کلان به جیب واسطه ها می رود.

حتی برخی از تولیدکننده ها اذعان می کنند که با ادامه این روند، چاره ای ندارند جز اینکه به شغل دیگری روی بیاورند و تولید ماهی را متوقف کنند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبزی پروران استان زنجان تا چه حد در بازاررسانی موفق هستند؟

آبزی پروران استان زنجان تا چه حد در بازاررسانی موفق هستند؟