مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 08:012017-06-28سياسي

راهکارهای مقابله با توهین دشمنان اسلام/ وظایف مسلمانان در برابر حوادث سخت


بر اساس آیات قرآن این جهان صحنه آزمایش است که به ناگزیر باید خود را آماده مقابله با حوادث و رویدادهای سخت و ناگوار کرد و این در حقیقت هشدار و آماده باشی است به همه مسلمانان که گمان نکنند حوادث سخت زندگی آنها پایان یافته است.

- "- گروه فعالیت های قرآنی: آیت الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه در ذیل آیه 185 سوره مبارکه آل عمران به امتحان الهی و راهکارهای مقابله با ناسزای دشمنان اسلام پرداخته است که در ادامه متن آن را می خوانیم؛ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِیمِ لَتُبْلَوُنَّ فِی أَمْوَالِکُمْ وَأَنفُسِکُمْ وَلَتَسْمَعُنَّ مِنَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ مِن قَبْلِکُمْ وَمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکُوا أَذًی کَثِیرًا ۚ وَإِن تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ ذَٰلِکَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ؛ به یقین (همه شما) در اموال و جانهای خود، آزمایش می شوید! و از کسانی که پیش از شما به آنها کتاب آسمانی داده شده و از مشرکان، سخنان آزاردهنده فراوان خواهید شنید.

و اگر استقامت کنید و تقوا پیشه سازید، (شایسته تر است; زیرا) این (استقامت و تقوا) از کارهای مهمّ است .

(آ عمران/ 186) با توجه به آنچه در شأن نزول آمد، مسلمانان به هنگام مهاجرت به مدینه سخت از سوی دشمنان تحت فشار، و مورد انواع آزارها قرار می گرفتند، آیه فوق آنها ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای مقابله با توهین دشمنان اسلام/ وظایف مسلمانان در برابر حوادث سخت

راهکارهای مقابله با توهین دشمنان اسلام/ وظایف مسلمانان در برابر حوادث سخت