مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1396 ساعت 10:102017-06-27سياسي

حمایت تأمین اجتماعی از حادثه دیده ناشی از کار بدون توجه به سابقه حق بیمه


در حوادث ناشی از کار، تعهدات سازمان تأمین اجتماعی شامل درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزیی، غرامت مقطوع نقص عضو و.

- .

مشروط به داشتن سابقه پرداخت حق بیمه نیست و بدون توجه به سوابق بیمه ای بیمه شده، مزایای قانونی ارائه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به استناد ماده 60 قانون تأمین اجتماعی، حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به سبب آن برای بیمه شده اتفاق می افتد.

مقصود از حین انجام وظیفه، تمام اوقاتی است که بیمه شده در کارگاه یا مؤسسات وابسته یا ساختمان ها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده دار انجام مأموریتی باشد.

اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه شده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.

حادثه ای که برای بیمه شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه شدگان و مساعدت به آنان اتفاق می افتد، حادثه ناشی از کار محسوب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی،کارفرما موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید اثرات حادثه، گزارش حادثه را نیز حداکثر ظرف سه روز اداری به اطلاع ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت تأمین اجتماعی از حادثه دیده ناشی از کار بدون توجه به سابقه حق بیمه

حمایت تأمین اجتماعی از حادثه دیده ناشی از کار بدون توجه به سابقه حق بیمه