مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1396 ساعت 10:002017-06-27اقتصادي

یکسان سازی شماره های امدادی؛ مهمِ مسکوت مانده


یکسان سازی شماره های امدادی طرحی است که می تواند نقش عمده ای در کاهش آمار میزان آسیب دیدگی های حادثه و کاهش بحران ایفا کند؛ اما به دلیل عدم تامین مالی مسکوت مانده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکسان سازی شماره های امدادی(sos) طرحی بود که در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون ایمنی راه ها که به ریاست آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار می شود؛ تصویب شد.

بر اساس این مصوبه قرار بود که از میان شماره های امدادی سه رقمی موجود، یک شماره به عنوان شماره امدادی در سراسر کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

کاری که از حدود 30 سال پیش در بسیاری از کشورهای دنیا انجام شده است.

حمیدرضا خانکه، معاون حوادث و بلایای اورژانس فردی است که این طرح را تدوین کرده و در این رابطه می گوید: "آن زمان، تعدد شماره ها باعث ایجاد مشکل در امدادرسانی، نارضایتی مردم و از همه مهم تر از دست رفتن زمان طلایی (Golden time) شده بود و به همین دلیل خیلی از کشورها تصمیم گرفتند شماره یکسانی را برای موارد امدادی مشخص کنند.

به گفته یکی از اعضای کمیسیون ایمنی راه ها "یکسان سازی شماره های امدادی، ذیل موضوع مدیریت واحد تصادفات رانندگی و مدیریت صحنه قرار می گیرد و یکی از اقداماتی است که باید در راستای این موضوع انجام بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکسان سازی شماره های امدادی؛ مهمِ مسکوت مانده

یکسان سازی شماره های امدادی؛ مهمِ مسکوت مانده