مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1396 ساعت 04:102017-06-27سياسي

تا خروج لالجین از ثبت جهانی فاصله زیادی داریم


بهمن نامورمطلق درباره امکان خروج لالجین از ثبت جهانی، گفت: اگر کارشناسان ایرانی معترض شوند و به شورای جهانی گزارش دهند، بازرسان هم این موضوع را تایید کنند، - می تواند موجب لغو ثبت جهانی شود؛ اما این موضوع وجود ندارد، زیرا ما تا آن وضعیت فاصله زیادی داریم و لازم نیست بترسیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دومین بند مطرح شده در حوزه صنایع دستی در آخرین جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که 23 خردادماه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد، به شهرهای جهانی مربوط بود.

پیرو مصوبه این شورا، دستگاه های گوناگون موظف به همکاری برای آماده کردن زیرساخت های لازم مرتبط با صنایع دستی در شهرهای جهانی شدند.

برای مثال، اگر در همدان نیاز به گازکشی وجود دارد، کارگاه های سفال لالجین به واسطه این که شهر جهانی سفال است، در اولویت قرار بگیرند.

همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا یا گمرک ها باید این شهرها را در اولویت کاری خود قرار دهد؛ اما این مصوبه تا چه اندازه می تواند به جلوگیری از واردات سرامیک و سفال چینی به شهر جهانی لالجین کمک کند؟ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی در گفت وگو با ایسنا، درباره این که این قوانین تا چه اندازه می تواند از ورود سرامیک و سفال چینی به لالجین جلوگیری کند؟ توضیح داد: چند هفته پیش، جلسه ای با این ستاد داشتم که به ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا خروج لالجین از ثبت جهانی فاصله زیادی داریم

تا خروج لالجین از ثبت جهانی فاصله زیادی داریم