مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1396 ساعت 16:552017-06-26اقتصادي

90 درصد ایرانی ها گروه خونی مثبت دارند


سخنگوی سازمان انتقال خون ایران شاخص اهدای خون در ایران را 27 در هزار نفر عنوان کرد و افزود: از هر هزار نفر در کشور، به طور متوسط 27 نفر خون خود را اهدا می کنند که شاخص بسیار خوبی در سطح دنیا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی، اظهار داشت: 90 درصد از مردم، گروه خونی مثبت دارند و سازمان انتقال خون به تمامی گروه های خونی مثبت و منفی نیاز دارد.

گروه خونی O+ فراوان ترین گروه خونی در بین مردم است و 33 تا 34 درصد از مردم دارای این گروه خونی هستند.

وی افزود: همچنین 25 تا 26 درصد از مردم گروه خونی A+، حدود 24 درصد از مردم گروه خونی B+، حدود 7 تا 8 درصد از مردم گروه خونی AB+، حدود 3 تا 4 درصد دارای گروه خونی O منفی، حدود 2 تا 3 درصد A منفی و کمتر از یک درصد از آنها گروه خونی AB منفی دارند.

حاجی بیگی از گروه خونی AB منفی به عنوان نادرترین گروه خونی در بین مردم یاد کرد و گفت: مردم حتما باید گروه خونی خود را بدانند و در برخی موارد که عنوان می شود خون کمیاب می شود، هیچ فردی مقصر نیست؛ زیرا برخی از گروه های خونی کمیاب و نادر هستند و در استان تهران ممکن است بین یکهزار نفر اهداکننده خون، 2 تا 3 نفر دارای گروه خونی AB منفی باشند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال های گذشته همزمان با ماه مبارک رمضان، مراکز اهدای خون با کاهش مراجعه مردم روبرو می شد و از ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد ایرانی ها گروه خونی مثبت دارند

90 درصد ایرانی ها گروه خونی مثبت دارند